Jump to content
  • Join SingaporeBikes.com today! Where Singapore Bikers Unite!

    Thank you for visiting SingaporeBikes.com - the largest website in Singapore dedicated to all things related to motorcycles and biking in general.

    Join us today as a member to enjoy all the features of the website for FREE such as:

    Registering is free and takes less than 30 seconds! Join us today to share information, discuss about your modifications, and ask questions about your bike in general.

    Thank you for being a part of SingaporeBikes.com!

24-hour bike towing


Recommended Posts

Upz for your service bro. Will definetely recommend your service to my Dirtbikes Community.

 

Anyway, do remember me bro?

 

F*46* GN125 rider. Glad dat u r still riding the most valuable RVF400 in SG.

 

Cheers.

 

Of coz i still remember u !! The plate no also im still using. Thanks for the support bro !!:cheeky:

2000-2001 :Aprilia rs 125 (FT3988D)

2001-current : Rvf Rossi NC 35 (F*46*)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

thks for the update, bikerescue is keyed into my hp.

 

errr.... does bikerescue rescue from malaysia??

 

Sorry bro, we are currently concentrating in spore first before we expand. The best we could do is towed the bike from the middle causeway. Meaning after spore custom but b4 the malaysia custom at the yellow box. But the price is different bro as time are wasted at the the spore custom. Thanks for all the support from the spore bikers !! Cheers !:cheers:

2000-2001 :Aprilia rs 125 (FT3988D)

2001-current : Rvf Rossi NC 35 (F*46*)

Link to post
Share on other sites
Of coz i still remember u !! The plate no also im still using. Thanks for the support bro !!:cheeky:

 

Taking this opportunity to apologies for the past misunderstanding we had a few years ago.

 

Will support you all out. Just Stand by for more calls from scrambler riders.

http://i235.photobucket.com/albums/ee218/deryiu/newbie1.jpg

Past Rides: WR200(2004-2005), WaveS125(2005-2006), WR200(2006-2007), XR400(2006-2007),GN125(2007-2007),KTM200(2007-2007), XR400(2007-2008), Gilera200(2008-2008), Vespa(2008-2008).

 

Current Ride: XR400 & WR200

Link to post
Share on other sites
Sorry bro, we are currently concentrating in spore first before we expand. The best we could do is towed the bike from the middle causeway. Meaning after spore custom but b4 the malaysia custom at the yellow box. But the price is different bro as time are wasted at the the spore custom. Thanks for all the support from the spore bikers !! Cheers !:cheers:

 

thks for the update! do update when u expand to rescue operations in msia.

Link to post
Share on other sites
Taking this opportunity to apologies for the past misunderstanding we had a few years ago.

 

Will support you all out. Just Stand by for more calls from scrambler riders.

 

HA??? Got meh misunderstanding?? I didnt recall ah bro. More calls from scrambler riders?? Alamak !! Hehehe

2000-2001 :Aprilia rs 125 (FT3988D)

2001-current : Rvf Rossi NC 35 (F*46*)

Link to post
Share on other sites
Guest frizen

just sharing a few tow number that i have...

jus have their contact on my HP only...

 

91894113 - ah boy

98516255 - donny

97469591 - ah y

97384501 - ah tiam

64255333 - bikebulance

82034401 - fast boy

Link to post
Share on other sites
thks for the update! do update when u expand to rescue operations in msia.

 

Sure bro! Will update in my website when im expanding or when theres any promotion going on. Cheers !!!

2000-2001 :Aprilia rs 125 (FT3988D)

2001-current : Rvf Rossi NC 35 (F*46*)

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
yeah true bike service good and really friendly.. i once called bikebulance the guy or whoever is like ermm how do i say,,,, hmmm its like ''[email protected]? what do u [email protected]" wad? towing ar?" wad time?" where"? im not free now"

 

im like... hmmm okie thanx! and dat wad in 2008! still remember !!!!! sorry bikebulance!

 

Haha...

now then u know they are STRUCKUP!!!!

I'm totally pissed off with them...

had a few encounters with them due to LL no other tow truck company available...

Once was ard 3+am at AMK (tat was a few years back) bikeambulance was suppose to be 24hrs...call & no one pick up...

LL so leave it till morning then...

so nxt time put 24hrs make sure it mean what it say...simple...

 

2nd time

tis year busted my belt in hougang...

call many tow company either nv do towing liao or too many orders

tis i can still understand...

so LL call bikeambulance...

everything tok swee swee when ask wat bike model...

a super big $$$ came out...

mind u it is only 8pm

was charge $60 to tow my Sporty....

was told Harley mah wait kena here & there etc etc....

i replied i going for a new paintwork any way juz trash it i'm ok...

Still $60......:faint:

nvm paid up!!!!

so nxt time i die die won't find them totally deleted fr my hp contacts

 

Well many "towers" like to sterotype harley as rich ppl so can chop...

yes if i'm a road king or dyna paying abit more i understand...

but mine is juz a 1200 sporty & charge $60 is way ridicious....

my zx12r was much bulkier & was charge $35 by them...

Rubbish....

so far the most reasonable priced & with good service for my bike will be Towbroz... he rescued me quite a few times... & as typing these i'm waiting for my spare bike to be towed...lol:faint:

Well it always good to keep more spare numbers....

 

Check the rates at the website guys !! Thanks for the support ! Cheers !!

wat webby link?

can't find mate....

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs773.ash1/166356_131601833567489_100001530181591_182770_5027349_n.jpg

More for less . . . Always!!!

 

M.B Products : Lifestyle, Performance, Electronics, Security, Accessories . . .

 

Click here ---> Visit Motore Bici Section for more details

Link to post
Share on other sites

Erm maybe....

We can consodilate all the towing companies (those that are operational) in Sg??

juz leave out bikeambulance will do...haha

 

tis way easier for all bikers....

 

Let me start the ball rolling 1st

 

24hrs or non 24hrs are welcome...lol

 

Tow broz

91829923

 

 

Yoon Fu Onsite Service & Towing (non 24hrs)

92231187

 

any more to share...?

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs773.ash1/166356_131601833567489_100001530181591_182770_5027349_n.jpg

More for less . . . Always!!!

 

M.B Products : Lifestyle, Performance, Electronics, Security, Accessories . . .

 

Click here ---> Visit Motore Bici Section for more details

Link to post
Share on other sites
Haha...

now then u know they are STRUCKUP!!!!

I'm totally pissed off with them...

had a few encounters with them due to LL no other tow truck company available...

Once was ard 3+am at AMK (tat was a few years back) bikeambulance was suppose to be 24hrs...call & no one pick up...

LL so leave it till morning then...

so nxt time put 24hrs make sure it mean what it say...simple...

 

2nd time

tis year busted my belt in hougang...

call many tow company either nv do towing liao or too many orders

tis i can still understand...

so LL call bikeambulance...

everything tok swee swee when ask wat bike model...

a super big $$$ came out...

mind u it is only 8pm

was charge $60 to tow my Sporty....

was told Harley mah wait kena here & there etc etc....

i replied i going for a new paintwork any way juz trash it i'm ok...

Still $60......:faint:

nvm paid up!!!!

so nxt time i die die won't find them totally deleted fr my hp contacts

 

Well many "towers" like to sterotype harley as rich ppl so can chop...

yes if i'm a road king or dyna paying abit more i understand...

but mine is juz a 1200 sporty & charge $60 is way ridicious....

my zx12r was much bulkier & was charge $35 by them...

Rubbish....

so far the most reasonable priced & with good service for my bike will be Towbroz... he rescued me quite a few times... & as typing these i'm waiting for my spare bike to be towed...lol:faint:

Well it always good to keep more spare numbers....

 

 

wat webby link?

can't find mate....

 

ITS http://www.bikerescue.com.sg. Cheers !

2000-2001 :Aprilia rs 125 (FT3988D)

2001-current : Rvf Rossi NC 35 (F*46*)

Link to post
Share on other sites

thanks for the info mate....

your number is in my hp...lol

 

Any "special" rates for Harleys....?

Mine is a Sporty 1200C...

I don't want any more surprises like bikeambulance....lol

 

Cheers!!!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs773.ash1/166356_131601833567489_100001530181591_182770_5027349_n.jpg

More for less . . . Always!!!

 

M.B Products : Lifestyle, Performance, Electronics, Security, Accessories . . .

 

Click here ---> Visit Motore Bici Section for more details

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

that time my sp died near normanton park around 2am.

bikebulance towed to planet for 35. fast response. under 2 sticks time.

Motorbike care products!

 

www.facebook.com/BikeFodder

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

number 4 bikebulance ?

http://i1185.photobucket.com/albums/z341/lotand/IMG_1124.jpg

 

Ride Defensively; always.

 

Class BB2BDC - 11AUG2010

Kawasaki KIPS -> 2010 ~ 2014

Aprilia RS125(09) -> 2014 ~ 2017

Class BB2ADC - NOV2016

Suzuki DRZ -> 2017 ~ 2018

Honda Revo -> 2018 ~

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Jacky Motorcycle/Bike Towing Service - 93831261

Can look for the person called Chen Long or Jacky Chan. A very humorous and kind "giant". Tow my bike during daytime from Tuas area and I was charged S$25. He even fetch me to the nearest MRT station afterwards..Haha.

A total honest and kind man. Trust me guys!

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

i need to tow a bike from mine house to motorworld in the early morning. but seems like theres no real confirmed 24 hours towing service. just called bikeambulance and bike service, both said they only start towing 9 and 10 am respectively in the morning.

17 Nov 2011 - April 2013, NSR150 SP

12 June 2013 - 23 Jan 2015, CBR400RRR

23 February 2015 - 29 February 2016, YZF R6 2006

12 March 2016 - 12 May 2017, CBR1000RR05

July 2017 - Jan 2019, YZF R1 2008/CBF150

 

Aug 2019 - Current SYM Joyride 200

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

can confirmed bike rescue is no longer 24hours tho the website claims to be. properly cant find ppl to work at certain hours :/

17 Nov 2011 - April 2013, NSR150 SP

12 June 2013 - 23 Jan 2015, CBR400RRR

23 February 2015 - 29 February 2016, YZF R6 2006

12 March 2016 - 12 May 2017, CBR1000RR05

July 2017 - Jan 2019, YZF R1 2008/CBF150

 

Aug 2019 - Current SYM Joyride 200

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Shell BAU_Motorcycle_Version 1_SingaporeBikes Banner_300x250 (static).jpg

×
×
  • Create New...