Jump to content
SingaporeBikes.com Telegram Now LIVE! Join NOW for the Last Reviews, News, Promotions & Offers in Singapore! ×
  • Join SingaporeBikes.com today! Where Singapore Bikers Unite!

    Thank you for visiting SingaporeBikes.com - the largest website in Singapore dedicated to all things related to motorcycles and biking in general.

    Join us today as a member to enjoy all the features of the website for FREE such as:

    Registering is free and takes less than 30 seconds! Join us today to share information, discuss about your modifications, and ask questions about your bike in general.

    Thank you for being a part of SingaporeBikes.com!

Recommended Posts

Posted
Ni betul betul bukan cobaan....

 

Takde acam kita count down kat sane nEW yEaR...

 

sekejap nak celebrate Deepavali kat saner....pastu New Year plak.....maner satu pilihan hati kau ni? :giddy:

 

anyway, aku cuma gurau aje....tak mungkin aku dapat cuti untuk tahun ni lagi. keje makin lama makin banyak :help:

 

semoga 18 hari Annual Leave aku dapat simpan hingga ke tahun 2009... :pray:

 

woitz!

tadi cam nampak korang jek pat al-ameen.

Ingat nak tegur takut salah la plak.

 

tak tegur pun! tak tegur pun! :bounce:

 

lain kali tegur aje....aper nak malu....kalau malu, meh sini masuk bawah meja!! :lol:

 

geng! next LKS kat mana? Next fri ada chan aku turun, aku off day, tu pun kalo tk kena O.T .. . . sori eh kak sara, susah susah dia sms kite ajak turun tapi tk dapat turun, kene gi keje, lagi2 hari jumaat, kalo amek M.C cnfm2 kene pelangkong!

 

aik, minggu ni belum pun lepas kau da tanya pasal minggu depan... :faint:

 

selalunya minggu depan baru bole mempertengahkan tentang LKS ni......in fact, malam ni ada LKS lagi kat Sengkang.

 

 

.....cuma ni Sengkang kat Kulai (M'sia), bukan S'pura :lol:

 

amcm mau join kappa? kita gi makan nasi lemak ayam kampung!! :hungry: :hungry:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

  • Replies 21.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DaBonz

    4293

  • TLK24

    2917

  • bOtzZ

    1709

  • DOINK1

    1347

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted
congrats bro on ur new ride.. apa kata kita borak2 sambil relek minum air teh.. sini ramai FZ6 riders yang handal-handal dalam segala macam infomasi dan juga skill.. ader juga yang berjaya mencecah 299km/h dgn fz6 dorang..

 

c u at the LKS... hope u will come down lah..

 

 

 

chickies?.. more to chickadees...hehe

 

Salam bro,

 

MAaf kerana tidak dapat menghadirikan diri ke LKS smalam... ADa emergency ah.

 

My wife got warded and i have to attend to her. Insya'Allah bila semua nya dah stable, aku akan bertemu jua dengan FMC sekalian.

 

Terima Kasih...

 

LAgipun, aku ada banyak soalan nak tanya dgn korang tapi situasi tidak mengizin kan...:p

http://i288.photobucket.com/albums/ll175/msdollylolly2/avatar.jpg

 

Bike history:

Gilera FXR

X9 Evo

Gilera VXR

Honda NX400

FZ6

FJR 1300

Posted
wow 18 annual leave aku cuma 10 aje per year..nak tukar kerja uh

 

tu 18 hari actually balance utk tahun ni......setelah 2 trip ke Thailand, 1 trip ke Port Dickson dan juga 1 trip ke KL/Sepang....kesemuanya bersama FMC :p

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
mampos, belambak nyer leave....makin jelous aku:p

 

aper nak jeles.....kalau ada baik mesti ada buruknya ~ bila time keje esp public holiday, full throttle terus.....tgk aje mcm minggu ni - sat/sun/mon - aku kena masuk keje :help:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted

fz6 07 dgn fz6 08 ape beza outlook>???

Dec 2002- March 2004 Phantom 200 '02

March 2004- March 2006 Super 4 Vtec | '04

March 2006- Oct 2007 Fazer 6 '05

Oct 2007- Feb 2009 Super 4 Vtec ||| '06

Feb 2009- now FZ1S '09

 

It Came. I Am Fazer-ed !!

 

:cheers::cheers:

Healthier Lifestyle, Healthier You.

Posted
nak tanye sikit.

Kalau FZ1 pasang PC3 ader bnyk beza ke ?

Ingat cam nak pasang. Mau tau ble terbang.

 

Beza ape yg looking at?

Kalau kau sumbat pipe oklah kalau nak pasang PC3.

Tu pun kalau minyak start makan, kalau tak pun org tak pasang PC3.

PC3 is a device control minyak punye distribution je so that minyak tak sedut sangat, same smooth riding.

 

fz6 07 dgn fz6 08 ape beza outlook>???

 

Setakat Paint work je.

Posted
astaga..korang tngk ni...

 

Jadikan pedoman

 

moto scrap sak..

 

 

WoW! dunno who posted this online, but budak keje aku was at the scene, dia nampak tu Nissan X-trail berpusing, dia tunjuk gamba ni pat hp dia, wen he got closer, dia nampak tu R1 da berkecai, Indian rider, condition da nafas ikan. muka semua berdarah, helmet depan terbelah dua. bad bad condition. budak keje aku lagi satu pun cakap, itu flyover pat second link, takleh bawak laju, especially at the end of the bridge towards gelang patah, crosswind kuat, dia bnyk kali nmpak org mati pat situ, accident banyak. lagi dia pernah nampak Ferrari bawak laju, pat end of the bridge kereta berpusing. Imagine kalo tu moto, cnfm2 rider da terbang masuk hutan.

______

SLEEP WITH THE DEVIL AND THEN U MUST PAY..

SLEEP WIF THE DEVIL THE DEVIL WILL TAKE U AWAY..

:angel:

Posted
astaga..korang tngk ni...

 

Jadikan pedoman

 

moto scrap sak..

 

 

WoW! dunno who posted this online, but budak keje aku was at the scene, dia nampak tu Nissan X-trail berpusing, dia tunjuk gamba ni pat hp dia, wen he got closer, dia nampak tu R1 da berkecai, Indian rider, condition da nafas ikan. muka semua berdarah, helmet depan terbelah dua. bad bad condition. budak keje aku lagi satu pun cakap, itu flyover pat second link, takleh bawak laju, especially at the end of the bridge towards gelang patah, crosswind kuat, dia bnyk kali nmpak org mati pat situ, accident banyak. lagi dia pernah nampak Ferrari bawak laju, pat end of the bridge kereta berpusing. Imagine kalo tu moto, cnfm2 rider da terbang masuk hutan.

______

SLEEP WITH THE DEVIL AND THEN U MUST PAY..

SLEEP WIF THE DEVIL THE DEVIL WILL TAKE U AWAY..

:angel:

Posted
Geng mlm ni ada short trip to Kulai mkn nasi lemak power, amcm mahu join tak???

 

 

aku kerje!

______

SLEEP WITH THE DEVIL AND THEN U MUST PAY..

SLEEP WIF THE DEVIL THE DEVIL WILL TAKE U AWAY..

:angel:

Posted
aik, minggu ni belum pun lepas kau da tanya pasal minggu depan... :faint:

 

selalunya minggu depan baru bole mempertengahkan tentang LKS ni......in fact, malam ni ada LKS lagi kat Sengkang.

 

 

.....cuma ni Sengkang kat Kulai (M'sia), bukan S'pura :lol:

 

amcm mau join kappa? kita gi makan nasi lemak ayam kampung!! :hungry: :hungry:

 

Aku keje! keje! keje! aarrrhhhhh! asik keje je, asal pat plan gerek je, kene keje, asal keje je pat plan gerek! :angry:

______

SLEEP WITH THE DEVIL AND THEN U MUST PAY..

SLEEP WIF THE DEVIL THE DEVIL WILL TAKE U AWAY..

:angel:

Posted
astaga..korang tngk ni...

 

Jadikan pedoman

 

moto scrap sak..

 

wah, aku rasa moto 2 masih ada bau kedai, tak jauh dari plate aku. wasted man that bike...aku rasa rider dia ghairah nak test speed.:faint:

 

Aku keje! keje! keje! aarrrhhhhh! asik keje je, asal pat plan gerek je, kene keje, asal keje je pat plan gerek! :angry:

 

cam nak kahwin aje kerja keras2:cheeky:

YAMAHA FZ1S ABS 2K12

Posted
Aku keje! keje! keje! aarrrhhhhh! asik keje je, asal pat plan gerek je, kene keje, asal keje je pat plan gerek!

 

tak mengapa, bro.....there's always next time :thumb:

 

sebaik2nya turun LKS more often kalau nak tahu any future trips...dari situ baru bole plan hari yang sebaik mungkin untuk ride up :p

 

 

cam nak kahwin aje kerja keras2

 

kau silap tu, bro....aku rase bila da kawin nanti, mesti kena kerja LEBIH keras :lol:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
WoW! dunno who posted this online, but budak keje aku was at the scene, dia nampak tu Nissan X-trail berpusing, dia tunjuk gamba ni pat hp dia, wen he got closer, dia nampak tu R1 da berkecai, Indian rider, condition da nafas ikan. muka semua berdarah, helmet depan terbelah dua. bad bad condition. budak keje aku lagi satu pun cakap, itu flyover pat second link, takleh bawak laju, especially at the end of the bridge towards gelang patah, crosswind kuat, dia bnyk kali nmpak org mati pat situ, accident banyak. lagi dia pernah nampak Ferrari bawak laju, pat end of the bridge kereta berpusing. Imagine kalo tu moto, cnfm2 rider da terbang masuk hutan.

 

korang tau tak, ada tanah perkuburan daerah hujung jembatan tu :angel:

 

....sebetulnya kalau bole jgn la ride more than the speed limit ~ bahaya :nono:

 

in high speed riding, it only takes a second to change everything coz at such speed, it's the bike that controls you o_O

 

lagipun IMHO driver2 SG kurang berpengalaman kalau driving in North-South Highway ie seldom masuk balik lane kiri lepas overtaking. kita yang da signal, flash headlight pun dia buat bodoh aje..... :angry:

 

feel for the R1 rider....motor masih bau kedai lagi :faint:

 

tapi takpe, demi dia dan driver kereta tu.....akan ku tikam untuk draw hari ni. maner la tau bole kena :p

 

 

 

 

 

 

 

......jgn kena makan sudah!! :lol:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted

tapi takpe, demi dia dan driver kereta tu.....akan ku tikam untuk draw hari ni. maner la tau bole kena :p

 

kalau kena boleh tukar chain, sprocket & log card baru.

http://i152.photobucket.com/albums/s189/muddyxr/pic-billboard.jpg
Posted
fz6 07 dgn fz6 08 ape beza outlook>???

 

08 model.. bile ngok kat lampu depan.. die ni mcm pakai shades gitu.. matte black.. itz lagi obvious bile ngok kat silver kaler nyer FZ6..

Bikes don't leak oil, they mark their territory. ~Author Unknown

Posted

salamz sume.. ade sesiape penah gunekan tyre metzeler z6?? mileage okee tak?? coz ade mechanic cakap tu tyre cpt haus.. die recommend bt021.. but pernah gune kan bt021.. pernah skid sikit durin wet.. any reviews kat z6?? mekaseh...:angel:

Bikes don't leak oil, they mark their territory. ~Author Unknown

Posted
salamz sume.. ade sesiape penah gunekan tyre metzeler z6?? mileage okee tak?? coz ade mechanic cakap tu tyre cpt haus.. die recommend bt021.. but pernah gune kan bt021.. pernah skid sikit durin wet.. any reviews kat z6?? mekaseh...:angel:

BT021 skid during wet???

Damn and the reviews says it gd.Try BT014 la shud be gd.

My orgasm starts at 299km/h.....

Personal ride -

1st ride - TRZ 125

2nd ride - GSXR-K

3rd ride - CBR400RN

3rd ride - Super 4(S)

4th ride - R1

5th ride - CBRXX1100:thumb:

Posted

Salam n selamat pagi semua....

 

Baru balik dari koh samui cum 3ncr...best giler!!! :thumb:

'Best' jugak tengok moto aku terbaring kat atas konkrit kat satu steep slope kat koh samui :giddy: :cry:

 

Miss the missus in Thailand orready :angel:

 

ps : moto koto giler...aku kasi 10 baht kpd sape2 nak cucikan moto aku :angel: Ow mai???

:gun: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ :bouncefire:
Posted
kalau kena boleh tukar chain, sprocket & log card baru.

 

betul tu! :thumb: betul tu! :thumb:

 

tapi kalau beli pakai duit "ITU" alamat overheat selalu!! :lol:

 

salamz sume.. ade sesiape penah gunekan tyre metzeler z6?? mileage okee tak?? coz ade mechanic cakap tu tyre cpt haus.. die recommend bt021.. but pernah gune kan bt021.. pernah skid sikit durin wet.. any reviews kat z6?? mekaseh...:angel:

 

aku peminat setia Z6 (dari dulu sampai sekarang masih pakai tu tayar) :thumb:

 

Z6 is hard compound tyres, that means it can last longer than other tyres ~ BT021 is one of them......kau jgn la percaye sangat cakap mekanik tu. aku rase dia nak clear stock BT021 agaknya.

 

cuma one slight CONS using Z6 is that it needs a lil bit time to warm up (due to its hard compound) ~ so kalau lepas start motor dan nak keluar carpark, just be EXTRA careful dan avoid corner baring for the first few turns.....kalau tak motor kau yang terbaring!! :faint:

 

anyway, berapa harga Z6 yang tu mekanik offer kau?

 

BT021 skid during wet???

Damn and the reviews says it gd.Try BT014 la shud be gd.

 

BT014 pun cepat haus, aTOK.....tho it'll serve you well in corners :angel:

 

Salam n selamat pagi semua....

 

Baru balik dari koh samui cum 3ncr...best giler!!! :thumb:

'Best' jugak tengok moto aku terbaring kat atas konkrit kat satu steep slope kat koh samui :giddy: :cry:

 

Miss the missus in Thailand orready :angel:

 

ps : moto koto giler...aku kasi 10 baht kpd sape2 nak cucikan moto aku :angel: Ow mai???

 

salamz bro....selamat kembali ke tanahair :bounce:

 

aku rase motor kau tu ngantok sangat pasal tu dia nak powernap pat koh samui tu :p

 

nasib takde lever yang patah...... :thumb:

 

:btw: 10 baht aje? nak beli teh-o-ais -limau pun tak cukup, bro :lol:

 

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...