Jump to content
SingaporeBikes.com Telegram Now LIVE! Join NOW for the Last Reviews, News, Promotions & Offers in Singapore! ×
  • Join SingaporeBikes.com today! Where Singapore Bikers Unite!

    Thank you for visiting SingaporeBikes.com - the largest website in Singapore dedicated to all things related to motorcycles and biking in general.

    Join us today as a member to enjoy all the features of the website for FREE such as:

    Registering is free and takes less than 30 seconds! Join us today to share information, discuss about your modifications, and ask questions about your bike in general.

    Thank you for being a part of SingaporeBikes.com!

Recommended Posts

Posted
ko tinggal mana? Mebbe aku ley kasi directions..anyway, kalau kau need a map, aku dah attach

 

aku stay kat sengkang, tapi bukan Kulai Sengkang.

Kalau Yatz jadi pegi, nanti aku sound steady dgn dia ajak pegi sama2. Maklum kami berjiran.

The Road less Travelled

 

http://multiply.com/mu/aaronazmi/image/1/photos/177/600x600/51/PIC-0105-1.JPG?et=EPg%2B7KSmSyqSCJnhbA%2C62w&nmid=309411908

  • Replies 21.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DaBonz

    4293

  • TLK24

    2917

  • bOtzZ

    1709

  • DOINK1

    1347

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted
wow, dgn pantas abg bOtzZ da kasi map.....mcm tak sabar nak minta tips aje :thumb:

 

bila plak budak2 FMC mau jejak kaki ke Cash Studio plak? :p

 

mesti lah.. kan nak mintak tips jaga suara.. furthermore kata guest kan.. penyanyi pulak tu, so mestilah jemput dgn sepenuh hati yang suci dalam debu..

 

aku stay kat sengkang, tapi bukan Kulai Sengkang.

Kalau Yatz jadi pegi, nanti aku sound steady dgn dia ajak pegi sama2. Maklum kami berjiran.

 

Sengkang eh..

 

senang ajer tu..

 

banyak jalan boley.. aper yang TeamLeaderKons bagi tu dah cukup memadai.. tak kan lah nak go AYE pon kau tak tahu kan..hehehe

Posted
plan memang plan....tapi tempat belum decide lagi. ada tempat yang gerek2 utk LKS tak, pakcik? :confused:

 

 

Pada aku Teh Tarik yang baru punye kat Jurong West pun baik... :thumb:

 

Cuma problem parking jelah... :giddy:

 

 

 

Tu ah sape eh yg pakai corbin tolong lah ambik gambar... :p

Posted

:hungry: Friday KnightZ @ WEST side!!! :hungry:

Date: 7 November (Friday)

Time: As per normal (9pm onwards)

Venue: Kedai Kopi opposite West Coast Esso. Park bike at Taman Mas Merah. Map courtesy of GoogleMaps

Guest Appearance : Slam Vocalist (he will demonstrate how to prevent rain by singing "Gerimis tak Diundang)

 

 

Yg nak makan!

1. TLK24 (minggu ni kat west side kan? :angel: )

2. bOtzZ ( tak sabar ni nak jumpa penyanyi kumpulan Slam, nak mintak dia tips jaga suara )

3. zamani (ku sahut permintaan hati dari TLK)

4. DOINK1

5. Nicky

6. Yatz86 50/50:cheeky:

7. SaRasta

 

Yg nak pumpet!

1. Nicky

2.

3.

4.

5.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

09TH NOVEMBER 2008

 

TO CONVOY FROM PETIR RD - YISHUN

Convoy dengan kawan2 SHAM

Escort gerak kul 1230

So jumpa pat venue TBA @ 1130

 

Riders who are joining the convoy

 

1. Doink1

2. SaRasta

3. Bonz (pending)

4. TLK24 (pending)

5. Yan_Jepun

6. MoJoerossi (pending, schedule keje tgh beserak!)

7.

8.

9.

10.

 

 

Geng jangan malu2 , sila lah letak nama

-----------------------------------------------------------------------------

National Bikers Weekend & SBF Anniversary 2008 : 28 to 30 Nov 2008

 

Volunteers still wanted. Interested pls go to here

http://i19.photobucket.com/albums/b189/sarasta/SarastaR.jpg
Posted

 

banyak jalan boley.. aper yang TeamLeaderKons bagi tu dah cukup memadai.. tak kan lah nak go AYE pon kau tak tahu kan..hehehe

 

tsk ... kalau tak tau mana AYE dah kes ICU tu.

 

anybody heard of Selera CCK?.. kawan aku ader cakap dgn aku ni tempat.. dekat dgn CCK nya park sana..

 

hmm .. dulu aku penah pegi ni tempat makan betul2 kat dalam park daerah CCK.

Lupa pulak nama dia tapi nie tempat pon bersebelahan dgn KJE tak salah aku.

Tapi tu tempat mostly makan seafood lah.

The Road less Travelled

 

http://multiply.com/mu/aaronazmi/image/1/photos/177/600x600/51/PIC-0105-1.JPG?et=EPg%2B7KSmSyqSCJnhbA%2C62w&nmid=309411908

Posted
haha.. new page.. 7 more pages towards the 200 pages mark...

eh botz .. countdown nampak .. dpt prize ke nanti, sapa dpt page 200 :cheeky:

http://i19.photobucket.com/albums/b189/sarasta/SarastaR.jpg
Posted
fuyoh! sungguh touching your heart.com kasi panduan lagi.

nanti gue ajak band members yang lain nak join in the fun tak eh.

 

atas permintaan ramai, kami akan mengadakan sesi melalak lagi pada 14hb Nov di Cashbox Ming Arcade bersebelahan Hard Rock Cafe.

Pada siapa yang berminat, sila daftar diri di Deklamasi Sajak thread.

Sekian terima kasih.

 

kat sini kita guna falsafah "Members for Life" dgn konsep Sheng Siong :lol:

 

wow, invitation karaoke telah dibuka untuk budak2 FMC ~! :thumb:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
tsk ... kalau tak tau mana AYE dah kes ICU tu.

 

 

 

hmm .. dulu aku penah pegi ni tempat makan betul2 kat dalam park daerah CCK.

Lupa pulak nama dia tapi nie tempat pon bersebelahan dgn KJE tak salah aku.

Tapi tu tempat mostly makan seafood lah.

heehe.. aku tak pikir kau ICU nya case.. :thumb:

 

yeah, makan seafood place beside KJE. Tadi macam teringat about that place pulak tapi aku tak pernah pergi lah..

Posted

heehe.. aku tak pikir kau ICU nya case.. :thumb:

 

yeah, makan seafood place beside KJE. Tadi macam teringat about that place pulak tapi aku tak pernah pergi lah..

 

wah! ada apa event nie nak ajak makan seafood?

The Road less Travelled

 

http://multiply.com/mu/aaronazmi/image/1/photos/177/600x600/51/PIC-0105-1.JPG?et=EPg%2B7KSmSyqSCJnhbA%2C62w&nmid=309411908

Posted

kalau nama Chip Gay tak glamor, kau tukar le.....aku pun tengok mcm lain gitu. sekali sebut da mcm Chingay plak :lol:

 

aku rasa vokalis SLAM tak akan menghampakan kita SHEMUA.....aku ada rase2 dia bawak the whole band (SLAM) sekali :thumb:

 

.....tapi the whole band datang tak bawak gitar atau drum tapi FJR :lol:

 

Tak payah nak ada nama2 lagi... Dah cukup korang kasi aku nama pat sini :faint:

 

Wooo team FJR seehhh, Nanti dorang cakap ..asal motor korang kecik nah:lol:

 

 

wow, corbin seat! saper tu? kaya kaya kaya! :cheer:

 

pada yang baru beli corbin seat tu, share la gambar dgn kita semua! :clap:

 

Ada org TU time LKS ada bilang aku pasal corbin seat tu..:rolleyes:

 

aku stay kat sengkang, tapi bukan Kulai Sengkang.

Kalau Yatz jadi pegi, nanti aku sound steady dgn dia ajak pegi sama2. Maklum kami berjiran.

 

Kau jiran dgn si Yatz tu?? Kau bukan nak ajar macam mana nak tarik mainstand...:lol:

Posted
Pada aku Teh Tarik yang baru punye kat Jurong West pun baik... :thumb:

 

Cuma problem parking jelah...

 

Tu ah sape eh yg pakai corbin tolong lah ambik gambar...

 

kat TT pun nak kena park motor atas pavement.....begitu juga MakanShiok.... :nono:

 

looking for corbin seat owner! looking for corbin seat owner! :bounce:

 

lokek seh takmo share gambar :nono:

 

anybody heard of Selera CCK?.. kawan aku ader cakap dgn aku ni tempat.. dekat dgn CCK nya park sana..

 

hmm .. dulu aku penah pegi ni tempat makan betul2 kat dalam park daerah CCK.

Lupa pulak nama dia tapi nie tempat pon bersebelahan dgn KJE tak salah aku.

Tapi tu tempat mostly makan seafood lah.

 

ni idea yang bagus.....tapi tempat dia ada ulu sikit....pada yang 1st timer ke sana, besar kemungkinan sesat :goodluck:

 

tapi kalau nak jumpa pat satu tempat dulu pun bole jugak ie Lot 1 CCK... :thumb:

 

kalau saper yang biasa romen2 pat CCK park, kedai Selera CCK tu kat sebelah dia aje :lol:

 

eh botz .. countdown nampak .. dpt prize ke nanti, sapa dpt page 200

 

pemenangnya dapat FREE membership untuk FMC.....amcm? :deal:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
wah! ada apa event nie nak ajak makan seafood?

 

abg bOtzZ nak belanja kita makan la tu agaknya..... :bounce:

 

belanja makan angin aje....kalau makan ikan, udang atau ketam, kena tanggung sendiri :lol:

 

Tak payah nak ada nama2 lagi... Dah cukup korang kasi aku nama pat sini

 

Wooo team FJR seehhh, Nanti dorang cakap ..asal motor korang kecik nah

 

Ada org TU time LKS ada bilang aku pasal corbin seat tu..

 

size doesn't matter le..... :nono:

 

saper kah orang TU ??? kau tak ajak dia join FMC? :p

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
anybody heard of Selera CCK?.. kawan aku ader cakap dgn aku ni tempat.. dekat dgn CCK nya park sana..

 

Ini consperm bukan Selera Ramadhan!!! :cheeky:

 

Setahu aku restaurant yang kat CCK nyer park....namanya Rasa Istimewa. Tersangat lah istimewa pasal ...... namanya restaurant tapi bila ko order air...bayar lain....ko order rojak bayar lain.....dan lagi....dan lagi...... :faint:

 

Parking lot for bikes limited. Makanan ok2.

 

Kalau tak silap one of the days tu.....budak HD byk lepak sana.

~**To have other's respect.......U shall respect others!!!**~

Posted
Ini consperm bukan Selera Ramadhan!!! :cheeky:

 

Setahu aku restaurant yang kat CCK nyer park....namanya Rasa Istimewa. Tersangat lah istimewa pasal ...... namanya restaurant tapi bila ko order air...bayar lain....ko order rojak bayar lain.....dan lagi....dan lagi...... :faint:

 

Parking lot for bikes limited. Makanan ok2.

 

Kalau tak silap one of the days tu.....budak HD byk lepak sana.

 

swek tul! :lol: :lol:

 

dari review sang burung, nampak mcm kurang baguuus je.....jadi lepak pat West Coast lagi mulia...kan kan kan? :bounce:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted

Selamat Petang semua...korang mostly relax sampai kul berapa?Aku keja lah..boleh sampai ard 1030 pm , latest by 11pm..Btw ,headlight bulb just blown..any recommendation?

Posted
Selamat Petang semua...korang mostly relax sampai kul berapa?Aku keja lah..boleh sampai ard 1030 pm , latest by 11pm..Btw ,headlight bulb just blown..any recommendation?

 

ada yang lepak sampai pagi, geng...... :lol:

 

datang aje, lambat pun takpe.....cuma kalau nak order air, faham2 aje la :lol:

 

jgn mare ye, gurau aje.... :angel:

 

bulb da blow? my recommendation ~ change as the stock one :thumb:

 

....coz higher rating bulbs are better in performance but need to change frequently o_O

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted

saper kah orang TU ??? kau tak ajak dia join FMC? :p

 

Ajak si dia TU??? Dia kan turun LKS last friday :confused:

 

Selamat Petang semua...korang mostly relax sampai kul berapa?Aku keja lah..boleh sampai ard 1030 pm , latest by 11pm..Btw ,headlight bulb just blown..any recommendation?

 

Lambat tak pasal, janji bejanja air dah leh settle :angel:

 

Kita selalu chill sampai 3 pagi gitu...Ke chill pat R&R GP followed by isi minyak+chill lagi..

 

There's currently ada MO for headlight bulb, kau leh order pat sana.>>>>>CLICK SINI we should be using the H4 type.

Posted
Ajak si dia TU??? Dia kan turun LKS last friday :confused:

 

 

Lambat tak pasal, janji bejanja air dah leh settle :angel:

 

Kita selalu chill sampai 3 pagi gitu...Ke chill pat R&R GP followed by isi minyak+chill lagi..

 

bejanja tu binatang aper, Chip Gay? :angel:

 

si dia TU turun last friday eh? tak tegur kita orang pun? :nono:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
ada yang lepak sampai pagi, geng...... :lol:

 

datang aje, lambat pun takpe.....cuma kalau nak order air, faham2 aje la :lol:

 

jgn mare ye, gurau aje.... :angel:

 

 

Kita selalu chill sampai 3 pagi gitu...Ke chill pat R&R GP followed by isi minyak+chill lagi..

 

 

 

 

Betul cakap........

 

Kekadang tu bila ko dah duduk lepak ngan geng kat sini.......

 

Sampai lupa besoknya ade trip pegi Sepang!!!!!! :faint: (padahal yang layan tu tak pegi Sepang)

~**To have other's respect.......U shall respect others!!!**~

Posted
Betul cakap........

 

Kekadang tu bila ko dah duduk lepak ngan geng kat sini.......

 

Sampai lupa besoknya ade trip pegi Sepang!!!!!! :faint: (padahal yang layan tu tak pegi Sepang)

 

Ada plak yang balik keje terus gi LKS + pumpet dan pergi keje balik!!!!!! :faint:

<span style=\'color:darkblue\'>It's always helpful to learn from your mistakes because then your mistakes seem worthwhile.

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/TLK24-Siggy-HeroKampung-Edited2.jpg

 

<span style=\'color:darkblue\'>"... this is love... you keep looking for a better one, but when later you realise, you have already missed the person...." .

 

<span style=\'color:darkblue\'>" ... you look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get.... this is marriage" .

 

http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/76007bb9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/17aff7c9.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/68643a58.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/810edb40.gifhttp://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/Words%20Icon/4ff56bea.gif

 

<span style=\'color:darkblue\'>In loving memory of fellow MSR - http://i15.photobucket.com/albums/a396/TLK24/mantol27.jpg Mantol27

Posted
Ada plak yang balik keje terus gi LKS + pumpet dan pergi keje balik!!!!!! :faint:

 

kalau ader award member bersemangat kental dan waja, memang dah siang2 dekni dah bolot.

 

 

ader juga members kat sini ride pergi Melaka lepas balik kerja malam, pakai baju kerja, ride balik, terus masuk kerja lagi.

 

1 members ni pulak.. sanggup jumpa doctor 3pagi den kena injection kat bontoad kerana migrain tipu-tipu demi nak pergi Port Dickson...

 

 

hahahaha...

Posted
aku stay kat sengkang, tapi bukan Kulai Sengkang.

Kalau Yatz jadi pegi, nanti aku sound steady dgn dia ajak pegi sama2. Maklum kami berjiran.

 

insya allah, aku pon takleh harap dalam directions nie sume...west side ada sikit payau:cheeky:

YAMAHA FZ1S ABS 2K12

Posted

Thanks for the info regarding the bulbs..will get it replace soon.Insyallah aku turun this friday after work ,relax kejap sambil berkenal-kenalan dgn korang.Btw anyone install ignition module?pls advise

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...