Jump to content
  • Join SingaporeBikes.com today! Where Singapore Bikers Unite!

    Thank you for visiting SingaporeBikes.com - the largest website in Singapore dedicated to all things related to motorcycles and biking in general.

    Join us today as a member to enjoy all the features of the website such as:

    • Forums
    • Blogs
    • Picture/Video Gallery
    • Motorcycle Clubs
    • Event Calendar
    • and many more!

    Registering is free and takes less than 30 seconds! Join us today to share information, discuss about your modifications, and ask questions about your bike in general.

    Thank you for being a part of SingaporeBikes.com!

Modification on Toyota Vios


Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hi guys,i just bought a Vios last saturday and planning to do up the car slowly,anyone can give me some ideas and the places tat i can do the modification??

 

what is the year model?

 

anyway my car is totally stock nw :cheeky:

 

that many thing you can change

 

anyone noe can i get the tinted plastic to paste onto the upper part of the front window glass from preventing the sun glare to shine straight into ur eyes

 

any car acc shop.lian song,car beauty,JB 10-15sgd plain.take note should not be more than 6" height

 

things to mod.

 

filter to s/s or open pod

extractor change to 4-1 after market

de-cat

lighten car(yourself/light weight rim/CF bonnet/remove heavy things etc)

change coilover for better traction and control

front/room/rear strut bar

front/rear underbrace

light weight alu crankpulley

change gear ratio final drive

change rotor

change exo to tte/hks(legal)

change ecu

change fly wheel

add in turbo

 

why mod?

a 1.5 is still a 1.5.

mod already heavy FC than u start complain..

 

for more information pls visit

 

http://vogs.friendhood.net/

2000-Yamaha lc125/2001yamaha tzr125/2002Suzuki gsxr400r/2003-Honda TA 200/2005-Honda wave S 125/2005-Honda S4 spec 2/2007-yamaha yp400/2008-yamaha R6/2009-Honda CG 125/2010-Suzuki Dr200se/2010-Honda steed 400/2011-honda cb400sf pb1/2011-sym joyride 200/2012-honda wave

 

 

307820_10150323232886544_694486543_7936127_1053552251_n.jpg

Link to post
Share on other sites

is call sunshade, sticker shop will do it. i tot vios have a "famous" performance workshop by their own forumer that can proclaim can eat rex one :lol: i think is wat "D performance" or something.

 

It really boils down wat kind of mods you wanna perform on, like: exterior, interior, performance etc etc.

 

Hardcores will go straight for a mini turbo to their vios with supporting mods. If stock step by step.

 

Just like to check if you're car is pre-own or new? If pre-own you should always go for a throughout servicing like reverse brakes bleeding, re-tune, flush EO, flush coolant. These stuffs will be more impt than focusing on which aftermarket parts to go for atm.

 

After maybe sometime when u r sick with ur torque and hp, can always consider a piggyback ecu and re tune it with a leaner AFR with a aftermarket exos + custom cai.

:cool:
Link to post
Share on other sites

well IMHO i dun think vios really required front / rear strut or too many of those bars, it will just add a whole load of weight to the vehicle. Maybe a bigger size ALK could see the difference. Just to highlight these are not meant for track purpose.

:cool:
Link to post
Share on other sites

To me if ppl ask why mod a 1.5 thou its still gonna be a 1.5... WHY NOT??!!!

Human quest for more power is never enough... :angel:

modified-toyota-vios.jpg

**********DISCLAIMER**********

The information contained in this post, including any attachments,may contain confidential information Copy of this post for any purpose other than viewing for entertainment is not allowed & shall encur a fine of no less than $500 & any court costs required. The courts take copyright violations seriously. Think twice.

Link to post
Share on other sites

actually in sg 1.5 is enuff already.bring you to where you wanna go.

2000-Yamaha lc125/2001yamaha tzr125/2002Suzuki gsxr400r/2003-Honda TA 200/2005-Honda wave S 125/2005-Honda S4 spec 2/2007-yamaha yp400/2008-yamaha R6/2009-Honda CG 125/2010-Suzuki Dr200se/2010-Honda steed 400/2011-honda cb400sf pb1/2011-sym joyride 200/2012-honda wave

 

 

307820_10150323232886544_694486543_7936127_1053552251_n.jpg

Link to post
Share on other sites

actually in sg 400cc is enuff already. pple still buy class 2 bikes. i think the same goes for cars.

2006 - NSR SP

2009 - Spec III

2011 - R6 '08

 

http://image.automotive.com/f/newsandupdates/racing_news/122_1103_progress_for_ducati_marlboro_team_as_qatar_test_kicks_off/32274961+soriginal/122_1103_03_o+valentino_rossi_ducati_marlboro_q

Link to post
Share on other sites
actually in sg 400cc is enuff already. pple still buy class 2 bikes. i think the same goes for cars.

 

haha.i find 2b is enuff liao loh.

 

400 is a upgrade.

 

400 above enjoyment!!

 

i from 125-125-400-200-125-400-400-600-125.

 

haha

2000-Yamaha lc125/2001yamaha tzr125/2002Suzuki gsxr400r/2003-Honda TA 200/2005-Honda wave S 125/2005-Honda S4 spec 2/2007-yamaha yp400/2008-yamaha R6/2009-Honda CG 125/2010-Suzuki Dr200se/2010-Honda steed 400/2011-honda cb400sf pb1/2011-sym joyride 200/2012-honda wave

 

 

307820_10150323232886544_694486543_7936127_1053552251_n.jpg

Link to post
Share on other sites
is call sunshade, sticker shop will do it. i tot vios have a "famous" performance workshop by their own forumer that can proclaim can eat rex one :lol: i think is wat "D performance" or something.

.

:lol: I've ever read this in the papers before :box:

Link to post
Share on other sites
:lol: I've ever read this in the papers before :box:

 

hmm same here but i jus can't recall where i read tht..

http://i60.photobucket.com/albums/h10/WesT_Spec-1/DSC00090-1.jpghttp://i60.photobucket.com/albums/h10/WesT_Spec-1/WESTSPEC.jpg

The Light Began to dim.. Music Fading out.. I Begin to Miss You

......................The Visual Cycle..........................

Link to post
Share on other sites

well go to vios forum to find out

There is someone out there for me

I know there is someone out there

I know she is waiting so patiently yeah

Can you tell me her name?

(Somebody tell me her name)

This life-long search is gonna drive me insane

How does she laugh?

How does she cry?

What's the color of her eyes?

Does she even realize I'm here?

Where is she? Where is she? Where is she?

Where is this beautiful girl?Who is she? Who is she?

Who is gonna complete my world?

(J. Roman & Soluna 'Where are you')

Link to post
Share on other sites

i know ppl who is in the forum who really just mod their vios for track purpose. I also use to think mod a vios is just a vios until someone in the forum proof me the reason of modding...

There is someone out there for me

I know there is someone out there

I know she is waiting so patiently yeah

Can you tell me her name?

(Somebody tell me her name)

This life-long search is gonna drive me insane

How does she laugh?

How does she cry?

What's the color of her eyes?

Does she even realize I'm here?

Where is she? Where is she? Where is she?

Where is this beautiful girl?Who is she? Who is she?

Who is gonna complete my world?

(J. Roman & Soluna 'Where are you')

Link to post
Share on other sites
hmm same here but i jus can't recall where i read tht..

TNP

;)

 

i know ppl who is in the forum who really just mod their vios for track purpose. I also use to think mod a vios is just a vios until someone in the forum proof me the reason of modding...

But Vios can seriously be good in the track with just some suspension settings and stuff with stock engine and its light body etc. :angel:

Link to post
Share on other sites
what is the year model?

 

 

 

that many thing you can change

 

 

 

any car acc shop.lian song,car beauty,JB 10-15sgd plain.take note should not be more than 6" height

 

things to mod.

 

filter to s/s or open pod

extractor change to 4-1 after market

de-cat

lighten car(yourself/light weight rim/CF bonnet/remove heavy things etc)

change coilover for better traction and control

front/room/rear strut bar

front/rear underbrace

light weight alu crankpulley

change gear ratio final drive

change rotor

change exo to tte/hks(legal)

change ecu

change fly wheel

add in turbo

 

why mod?

a 1.5 is still a 1.5.

mod already heavy FC than u start complain..

 

for more information pls visit

 

http://vogs.friendhood.net/

 

my vios is 06'model,i will start with the exterior of the car first,then maybe slowly to the performance :cheeky:

Four Wheels Move The Body,Two Wheels Move The Soul

Link to post
Share on other sites
To me if ppl ask why mod a 1.5 thou its still gonna be a 1.5... WHY NOT??!!!

Human quest for more power is never enough... :angel:

 

wah,nice,but i dun tink the wide bodykit is allow in singapore rite???

Four Wheels Move The Body,Two Wheels Move The Soul

Link to post
Share on other sites
actually in sg 1.5 is enuff already.bring you to where you wanna go.

 

actually in sg 400cc is enuff already. pple still buy class 2 bikes. i think the same goes for cars.

 

 

Hp/torque is like money.

 

Is it ever enough?? :D

Most people go through life following the crowd.

 

Others think for themselves.

 

They go their own way.

Link to post
Share on other sites
Hp/torque is like money.

 

Is it ever enough?? :D

 

is enuff when you feel numb.:D:D:D:D

 

be happy with what you have.

im happy with what i have.

 

some ppl are having a really bad life

every morning walk 15km to sch/work

some ever more jia lat no leg

some blind

 

really sad too talk abt this......

 

some riches wanna make more money

 

money not enough,invest,burn fingers,some burn the whole body and need to do base jumping with a plastic bag.:slapforehead::slapforehead::slapforehead:

2000-Yamaha lc125/2001yamaha tzr125/2002Suzuki gsxr400r/2003-Honda TA 200/2005-Honda wave S 125/2005-Honda S4 spec 2/2007-yamaha yp400/2008-yamaha R6/2009-Honda CG 125/2010-Suzuki Dr200se/2010-Honda steed 400/2011-honda cb400sf pb1/2011-sym joyride 200/2012-honda wave

 

 

307820_10150323232886544_694486543_7936127_1053552251_n.jpg

Link to post
Share on other sites
is enuff when you feel numb.:D:D:D:D

 

be happy with what you have.

im happy with what i have.

 

some ppl are having a really bad life

every morning walk 15km to sch/work

some ever more jia lat no leg

some blind

 

really sad too talk abt this......

 

some riches wanna make more money

 

money not enough,invest,burn fingers,some burn the whole body and need to do base jumping with a plastic bag.:slapforehead::slapforehead::slapforehead:

 

 

haha, well, since u put it that way.

 

i guess most of us should be overjoyed being able just to wake up tmrw morning. :)

Most people go through life following the crowd.

 

Others think for themselves.

 

They go their own way.

Link to post
Share on other sites
i know ppl who is in the forum who really just mod their vios for track purpose. I also use to think mod a vios is just a vios until someone in the forum proof me the reason of modding...

 

Is ok to mod watever car the person wish as long the person is happy, whether rice or race is another thing to discuss on. If have the dough why not :angel:

:cool:
Link to post
Share on other sites
my vios is 06'model,i will start with the exterior of the car first,then maybe slowly to the performance :cheeky:

 

exterior like bodykits? aftermarket tail lamps? stickers, emblem, curtains, window tinting, running led, ccfl etc etc..

 

performance: td04? gt35 (might be too oversize)? unichip, billion air funnel, ah man exos, upsize injectors, fuel pump, fuel rail etc etc?

 

Standby 10k or more to do man. Prepare to eat, sleep, bath, wash ur underwear at the workshop with them :cheeky:

:cool:
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...