Jump to content
  • Join SingaporeBikes.com today! Where Singapore Bikers Unite!

    Thank you for visiting SingaporeBikes.com - the largest website in Singapore dedicated to all things related to motorcycles and biking in general.

    Join us today as a member to enjoy all the features of the website for FREE such as:

    Registering is free and takes less than 30 seconds! Join us today to share information, discuss about your modifications, and ask questions about your bike in general.

    Thank you for being a part of SingaporeBikes.com!

The GSXR 600,750 & 1000 Hangout. Where All GSXR Riders Chill And Gather!!


Recommended Posts

i don't clock post la, no point in tat. just that i see one post i straight away quote n reply instead of collating and reply 1 shot. 1 stone 1 bird instead of 1 stone 3 bird kind of reply method.

 

rain no issue la, i understand yr concern.:cool:

 

:thumb: :thumb: :thumb:

 

I just stoppie! During spirited morning ride to duty. Sinistered hh pads bigbig different compare to organic pads. Just change back to stock suspension settings i like it very plush ride, but hard breaking causes stoppie. Track settin in a pain in The butt wen ridin on street. Haha wat a Mornin

 

Still gettin the Clicker anot Bro :confused:

 

Yea.. I believe it takes a lil riding then I'll get used to it. Hehe. But hor, T

the bike is sooo light, I scared accidental wheelie... :(

 

Where gt such thing as Accidentally Wheelie? Especially otr, Purposely Pop Up tat one i noe la :cheeky:

 

Hehe... Cause the last time when I took my cl2 very hard to control the throttle. Open a bit bike jerk. Not like my gilera... Open more then will move bah. :p

Later I will know how it is when I collect. :D

 

Ita all in the Mind Bro. Sit on Diff Bike MindSet must adjust accordingly...

 

Guys. Need some opinions. Which tyres wld u prefer??

Metzeler M5 or Pirelli Diablo Supercorsa2??

 

Been a Fan of Metzeler all the way...

 

you can adjust the sensitivity of the throttle... or mayb ur on fast throttle????

 

Cn also try Play ard wif the Mode.

 

Hey people any outing tonight??? rose? rain? ben? lynol and alex.... pcc king???

 

I last Nite free sia, but previously i ask nobody confirm anything. Alamak timing issue la. If i noe i wld have check last nite fer updates...

 

I already posted kulai tonight.. But nobody seems to care or response.. Will b the last time for me to post as i always dun get any response.. Sick n tired of it

kulai...no one response...wah....i agree...if me also i wont post for outing again.

Uncle ben i posted twice.. Last few wk i posted also bo response.. Anyway who wan go just replied here or call/sms me b4 9pm

 

Dun b liddat loh. Plan a Sunday Morning Trip i Confirm cum down... Coz i only until Tuesdae morning Shift, aft that goin back 2 Nite all the way :sian:

NSR 150 SP [FR5682H]: 7/7/04 - 15/11/05

GSX R400 RR [FL5988H]: 28/10/05 - 6/8/08

X1 Supreme [FBB4408Y]: 7/4/07 - 21/3/08

GSX R1000 K3 [FW9829A]: 27/9/07 - 20/2/08

GSX R1000 K7 [FBB??Z]: MIA o_O

GSX R1000 K8 [FBC????M]: 22/2/08 - 21/6/2013

125ZR [FBC 3720X]: 6/8/08 – 19/3/11

FJR 1300 ABS [FBC 3723M]: 21/6/2013

Sparks T135 [FBB 8146B]: 24/4/2015

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • milan

    3025

  • TyrÃl

    2916

  • lo-on

    2703

  • MC28

    2643

Top Posters In This Topic

Posted Images

K guys. Jus slipped in metzeler M5 earlier juz nw. Heard many ppl tell me to use this tyres... N thx Dr M for the review.. So now im juz a step away frm Pg.. Waiting for my suit.. Once i get mu suit then we all cn go together n teach me pointers on track...

2002-2006 ---TZM 150 (FS****D)

2006-2007 ---Super 4 Spec 1 (FT****Z)

2007-2008 --- R1 '99 (FR ****T)

2007-??? --- Lancer GLZ (SGT****H)

2008-2009 --- Gilera VXR 200 (FBB ***G)

2009- ??? --- K7 750 (FBB****L)

Link to post
Share on other sites
K guys. Jus slipped in metzeler M5 earlier juz nw. Heard many ppl tell me to use this tyres... N thx Dr M for the review.. So now im juz a step away frm Pg.. Waiting for my suit.. Once i get mu suit then we all cn go together n teach me pointers on track...

 

boots have already? i'm selling one pair of dainese torque in if interested. haha. anyway, ups for u...tyres very very impt.

http://i700.photobucket.com/albums/ww4/mambowake/mvagusta.jpg
Link to post
Share on other sites
boots have already? i'm selling one pair of dainese torque in if interested. haha. anyway, ups for u...tyres very very impt.

boots,glove and helmet all have already.. thx for the offer though.. waiting for my custom made suit to arrive..wohoo..this is so much fun..cant wait...!!!!

2002-2006 ---TZM 150 (FS****D)

2006-2007 ---Super 4 Spec 1 (FT****Z)

2007-2008 --- R1 '99 (FR ****T)

2007-??? --- Lancer GLZ (SGT****H)

2008-2009 --- Gilera VXR 200 (FBB ***G)

2009- ??? --- K7 750 (FBB****L)

Link to post
Share on other sites

If go Track dun 4get 2 jio Me. I cum dwn give Moral Support :cheer:

Edited by SpiritualRain13

NSR 150 SP [FR5682H]: 7/7/04 - 15/11/05

GSX R400 RR [FL5988H]: 28/10/05 - 6/8/08

X1 Supreme [FBB4408Y]: 7/4/07 - 21/3/08

GSX R1000 K3 [FW9829A]: 27/9/07 - 20/2/08

GSX R1000 K7 [FBB??Z]: MIA o_O

GSX R1000 K8 [FBC????M]: 22/2/08 - 21/6/2013

125ZR [FBC 3720X]: 6/8/08 – 19/3/11

FJR 1300 ABS [FBC 3723M]: 21/6/2013

Sparks T135 [FBB 8146B]: 24/4/2015

Link to post
Share on other sites

Woah all go track... :cry: uncle ben, sorry didnt give u a call. Bz wif werk load due to shut down. Will call u when i free or off. Just keep 1pcs for me aite. Even my salary havent take. :slapforehead:

http://farm4.static.flickr.com/3487/3316074269_1d51b46f97.jpg

R u Looking At The Babe Or The Bike o_O

Link to post
Share on other sites
If go Track dun 4get 2 jio Me. I cum dwn give Moral Support :cheer:

 

I b d photographer!!!!

Once a rider always a rider | If not for us at least think of our love ones ride safe not sorry may god protect us Riders and Pillions |

Link to post
Share on other sites

Genting trip on 17-19 July.. i had book the room using my worldcard n will be riding there.. anyone wanna join?

 

1) Lyoniel aka casper

2)

3)

4)

 

Insert ur name into the list if u wanna join.. pls also book the room..

2002-2004 ==> CBR 150R

2004-2008 ==> S4 Ver S

2008-2010 ==> S4 Vtec 3

2010-2012 ==> GSXR 1000 k9

Link to post
Share on other sites
Genting trip on 17-19 July.. i had book the room using my worldcard n will be riding there.. anyone wanna join?

 

1) Lyoniel aka casper

2)

3)

4)

 

Insert ur name into the list if u wanna join.. pls also book the room..

 

Upz for u bro but this date is sunday to tuesday correct me if i am wrong

http://a31.idata.over-blog.com/223x177/1/22/26/87/images-4/Suzuki-Gsxr-Gsx-R-Logo.jpg

When we do right, no-one remembers When we do wrong, no-one forgets

Link to post
Share on other sites
Upz for u bro but this date is sunday to tuesday correct me if i am wrong

 

Yup indeed is sun - tues.. Rate is cheap as i book it with 1880 WP.. wanted to book it with 3GP but no more liao.. Anyway just need take 2 days off so it ok la.. N it is not tat crowded as well..

2002-2004 ==> CBR 150R

2004-2008 ==> S4 Ver S

2008-2010 ==> S4 Vtec 3

2010-2012 ==> GSXR 1000 k9

Link to post
Share on other sites
Yup indeed is sun - tues.. Rate is cheap as i book it with 1880 WP.. wanted to book it with 3GP but no more liao.. Anyway just need take 2 days off so it ok la.. N it is not tat crowded as well..

 

Woah if tats the case i got no more leave liao keeping for my big day maybe next time

http://a31.idata.over-blog.com/223x177/1/22/26/87/images-4/Suzuki-Gsxr-Gsx-R-Logo.jpg

When we do right, no-one remembers When we do wrong, no-one forgets

Link to post
Share on other sites
you can adjust the sensitivity of the throttle... or mayb ur on fast throttle????

 

hmmm... on the other hand my throttle on my 600 doesn't seemed to be that very sensitive maybe because i never tried another 600 throttle b4... lol

 

Haha... Was only worried actually. Cause 1st sportbike & its a cl2. the highest i rode was also 200cc bah. And i've given it a ride.... no wheelies. Engine stalled some more... lol

 

And its a really sweet bike! Simply love it!

 

 

Ita all in the Mind Bro. Sit on Diff Bike MindSet must adjust accordingly...

 

I agree... Must adjust and adapt lor... after riding whole day on Fri & Sat... piangz.. both my wrists were aching... lol

Link to post
Share on other sites

Anyhow, i think i've experienced the herky jerky issue where engine feels like its outta fuel then sudden surge of power..

 

And after much reading on the gixxer forums, seems like an issue with the k8. Mine happened at third gear @6k rpm iirc. Where do u guyz get the O2 sensor fixed (those with the problem that is)? or live with it? Anything less than 5k seems fine...

 

Hmm...

Link to post
Share on other sites
Anyhow, i think i've experienced the herky jerky issue where engine feels like its outta fuel then sudden surge of power..

 

And after much reading on the gixxer forums, seems like an issue with the k8. Mine happened at third gear @6k rpm iirc. Where do u guyz get the O2 sensor fixed (those with the problem that is)? or live with it? Anything less than 5k seems fine...

 

Hmm...

 

go to any reputable shop, tell them u wanna disable the o2 sensor. they'll pinned out the ecu that controls the o2.

http://i700.photobucket.com/albums/ww4/mambowake/mvagusta.jpg
Link to post
Share on other sites
Bro, dont just give moral support leh!! hold the umbrella 4 him when track day.. hahahahaha.... joking ah...

 

My BUTT nt power enuff lei :cheeky:

 

I b d photographer!!!!

 

Wah liddat I muz cum down Play liao. Pics Pics Pics...

 

Anyhow, i think i've experienced the herky jerky issue where engine feels like its outta fuel then sudden surge of power..

And after much reading on the gixxer forums, seems like an issue with the k8. Mine happened at third gear @6k rpm iirc. Where do u guyz get the O2 sensor fixed (those with the problem that is)? or live with it? Anything less than 5k seems fine...

Hmm...

 

Full System Bro :bouncefire:

 

no lei, already got the old skool tool mech use to adjust, cheaper and easier to use.

 

Oritez Bro :thumb:

 

can anyone bring me go rounding??

 

Pillion U ah :confused:

NSR 150 SP [FR5682H]: 7/7/04 - 15/11/05

GSX R400 RR [FL5988H]: 28/10/05 - 6/8/08

X1 Supreme [FBB4408Y]: 7/4/07 - 21/3/08

GSX R1000 K3 [FW9829A]: 27/9/07 - 20/2/08

GSX R1000 K7 [FBB??Z]: MIA o_O

GSX R1000 K8 [FBC????M]: 22/2/08 - 21/6/2013

125ZR [FBC 3720X]: 6/8/08 – 19/3/11

FJR 1300 ABS [FBC 3723M]: 21/6/2013

Sparks T135 [FBB 8146B]: 24/4/2015

Link to post
Share on other sites
I b d photographer!!!!

 

Bro when i track u can take photo i would love to have some pic cornering for rememberance b4 i quit tracking can quote me ur price??

http://a31.idata.over-blog.com/223x177/1/22/26/87/images-4/Suzuki-Gsxr-Gsx-R-Logo.jpg

When we do right, no-one remembers When we do wrong, no-one forgets

Link to post
Share on other sites
Bro when i track u can take photo i would love to have some pic cornering for rememberance b4 i quit tracking can quote me ur price??

 

No la I don't charge coz I would like to take this assignment to test my camera's potential and my skill. This will b my 1st time doing a racing shoot i normally do fashion, artistic, event n product shoot. I don't mind if u want to top up my bike petrol and free makan at JB lol. But of coz u guys got to tell me where is the slowest corner in d track. I nd to position myself there mcm sniper lol

Once a rider always a rider | If not for us at least think of our love ones ride safe not sorry may god protect us Riders and Pillions |

Link to post
Share on other sites
No la I don't charge coz I would like to take this assignment to test my camera's potential and my skill. This will b my 1st time doing a racing shoot i normally do fashion, artistic, event n product shoot. I don't mind if u want to top up my bike petrol and free makan at JB lol. But of coz u guys got to tell me where is the slowest corner in d track. I nd to position myself there mcm sniper lol

 

shiok la gt pro help take corner pic!

life is precious. :thumb:

Link to post
Share on other sites
No la I don't charge coz I would like to take this assignment to test my camera's potential and my skill. This will b my 1st time doing a racing shoot i normally do fashion, artistic, event n product shoot. I don't mind if u want to top up my bike petrol and free makan at JB lol. But of coz u guys got to tell me where is the slowest corner in d track. I nd to position myself there mcm sniper lol

 

Ok deal u take photo i will organise a day for a track day and share blanja u petrol and makan ai mai.... How gixxers anybody interested??

Between 17-21 july give me a date we set 1 day we track.....

http://a31.idata.over-blog.com/223x177/1/22/26/87/images-4/Suzuki-Gsxr-Gsx-R-Logo.jpg

When we do right, no-one remembers When we do wrong, no-one forgets

Link to post
Share on other sites
No la I don't charge coz I would like to take this assignment to test my camera's potential and my skill. This will b my 1st time doing a racing shoot i normally do fashion, artistic, event n product shoot. I don't mind if u want to top up my bike petrol and free makan at JB lol. But of coz u guys got to tell me where is the slowest corner in d track. I nd to position myself there mcm sniper lol

 

Bro U Help us snap pics. Dun worry abt the rests, Makan etc all we cn settle.

Right Guys :thumb:

 

but Plan in advance advance i nid 2 make lotz of preparations :sian:

NSR 150 SP [FR5682H]: 7/7/04 - 15/11/05

GSX R400 RR [FL5988H]: 28/10/05 - 6/8/08

X1 Supreme [FBB4408Y]: 7/4/07 - 21/3/08

GSX R1000 K3 [FW9829A]: 27/9/07 - 20/2/08

GSX R1000 K7 [FBB??Z]: MIA o_O

GSX R1000 K8 [FBC????M]: 22/2/08 - 21/6/2013

125ZR [FBC 3720X]: 6/8/08 – 19/3/11

FJR 1300 ABS [FBC 3723M]: 21/6/2013

Sparks T135 [FBB 8146B]: 24/4/2015

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • DAIS_1MONTHFREE_SingaporeBikes banner_Motorcycle_300X250.jpg

×
×
  • Create New...